Hogyan csináld: motorkerékpár szállítás
Hogy mi soha ne járjunk így, igyekeztünk összeszedni azokat a tippeket és trükköket, amelyekkel biztonsággal tehetjük fel az utánfutóra, vagy éppen be a kisteherautóba a motorkerékpárt. Az sem mindegy, ott hogyan rögzítjük: láttam már menet közben a raktérben felborulni bringát – sem a hét-, sem a négykerekű nem úszta meg sértetlenül a “kalandot”. No és a fenti videó tanúsága szerint az sem mindegy, hogyan vesszük le a platóról a motort – pedig ez sem bonyolult művelet. Nézzük tehát mindezt a gyakorlatban, majd a legfontosabbakat egy listában is.
1. Tanuljuk meg egyensúlyi, azaz függőleges állapotban tartani a motort.
2. Készítsük elő a rögzítési pontokat és a spanifereket, utóbbiakból a lehető legjobb minőségűeket használjunk.
3. Csak rögzített, tapadással is rendelkező rámpát használjunk. Ha nincs ilyen, inkább emeljük meg ketten az első- és a hátsó tengelyt, miközben egy harmadik segítő stabilan tartja a motor másik végét.
4. Legjobb, ha a motort saját erejéből, a kuplung megfelelő adagolásával juttatjuk fel a rámpán. Közben ügyeljünk az egyensúlyra. A rögzítés idejére hagyjuk sebességben, utána már tehetjük üresbe is.
5. Lehetőleg négy irányba kössük le a gépet, ügyelve rá, hogy a rugózó elemeket teljesen húzzuk össze. Így elkerülhető, hogy menet közben megmozduljon a motor. A gépen nagyon körültekintően válasszunk rögzítési pontot!
6. Feloldáskor apró lépésekben lazítsuk a hevedereket, nehogy felboruljon a masina.
7. A leengedéshez legjobb a motor lassító erejét használni (természetesen álló erőforrás mellett), a kuplung finom adagolásával. Közben szintén ügyeljünk az egyensúlyi állapotra!
(forrás: http://onroad.hu/2013/12/08/hogyan-csinald-motorkerekpar-szallitas/http://onroad.hu/2013/12/08/hogyan-csinald-motorkerekpar-szallitas/)